ייעוץ, ליווי ואימון אישי של בעלי תפקידים בתחום החינוך

למה לפנות לקבלת שירותי ייעוץ, ליווי ואימון, ומה מטרת שירותים אלה עבור בעלי תפקידים בתחום החינוך?

מפקחים, מנהלי מחלקות חינוך, מנהלי בתי ספר, מנהלות אשכולות גנים, יועצות חינוכיות וצוותי ניהול חינוכיים נחשבים מנהיגים חינוכיים והם מובילים מערכת מורכבת עם ממשקי עבודה רבים ומגוונים. הנהגת מערכת חינוכית טומנת בחובה אפשרויות להתפתחות ולהשפעה רבת טווח לצד אתגרים לא פשוטים.

הציפיות של בעלי תפקידים אלה מעצמם ושל המערכת החינוכית מהם הן גבוהות, ולא פעם, על אף רשת התמיכה בה הם מוקפים, בעלי תפקידים אלה חשים בדידות, לחץ נפשי וקושי לתמרן בין המשימות הרבות הכרוכות בתפקידם.  שירותי הייעוץ, הליווי והאימון האישי עשויים לספק למנהיגים חינוכיים תמיכה והכוונה לניהול מיטבי של תפקידם, תוך ביסוס הרווחה הנפשית שלהם עצמם.

מטרת שירות הייעוץ הליווי והאימון למנהיגים חינוכיים הינה לספק להם תמיכה והכוונה, וכלים לניהול עצמי ולניווט והובלה מיטבית של המערכת החינוכית שבאחריותם.  

 

מה משמעות המושגים: "ייעוץ, ליווי ואימון בעלי תפקידים בתחום החינוך" ולמי הם  מתאימים?

ייעוץ– נעשה על ידי איש מקצוע מיומן ומנוסה ובעל מומחיות ספציפית בתחום מסוים. בהתבסס על השכלתו וניסיונו היועץ נותן מענה מקצועי לגבי סוגיות הקשורה לתחום התמחותו.

בהקשר זה, תחום התמחותי הינו ייעוץ חינוכי, והמענה בתחום זה יכול להיות קשור לשאלות המטרידות מנהיגים חינוכיים בהקשר המערכתי. לדוגמה: איזה תהליך התפתחות מקצועי מתאים לעצמם או לעובדים במסגרת החינוכית? איזו תכנית התערבות נדרשת על מנת לקדם מטרה מסוימת?  כיצד לפנות לעובדים במסגרת החינוכית לאחר שינוי אירגוני? אילו הדגשים כדאי למקד בפרזנטציה מקצועית, או בהגשת מכרז? וכדו'.

ליווי- הינו תהליך ההימצאות לצידו של אדם בתהליך או בדרך כלשהי. בהקשר של ליווי בעלי תפקידים בתחום החינוך, מטרת תהליך הליווי הינה להימצא לצד המנהיג החינוכי בעת ביסוס תפקידו או בזמן של קושי או שאיפה להתפתחות, ולסייע לו להתמודד עם סוגיות מורכבות איתן הוא נפגש ו/או לתכנן, לכתוב ולהטמיע תכניות עבודה.  הרקע האקדמי שלי בתחום הייעוץ החינוכי וניסיוני המעשי במערכות חינוך בארץ ובארה"ב, מאפשרים לי לסייע למנהיגים החינוכיים להבין ולהמשיג את התהליכים אותם הם עוברים או שואפים להוביל, ולהקנות כלים יעילים להתמודדות עם מצבים מורכבים.

אימון אישי (קואצ'ינג)- הינו תהליך מאורגן ומובנה, אשר עוזר לאדם להגשים את שאיפותיו ולשפר את שביעות רצונו מתחומי חייו, תוך הרחבת יכולת הבחירה שלו בפעולות המיטיבות את חייו.  תהליך האימון מבוסס על שותפות לדרך, הארת נקודות מבט שונות, בירור חסמים והעצמת חוזקות וכישורים של המתאמנים. בהקשר של העבודה עם בעלי תפקידים בתחום החינוך, אימון אישי עשוי לסייע להם למצות את תפקידם לשביעות רצונם ולקדם מטרות ויעדים בהקשר המקצועי,  כגון: ביסוס מערכת יחסים מיטבית עם שותפים ועובדים,  ביסוס תפיסה ניהולית, ניסוח חזון או שאיפות ו/או הובלת המערכת החינוכית לאור הערכים בהם הם מאמינים.             

הכשרתי באימון אישי בגישה פסיכולוגית  והשכלתי בייעוץ חינוכי מאפשרות לי הבנה עמוקה של המערכת החינוכית וצרכי בעלי התפקידים בה,  וכן יכולת הובלת תהליכים ושימוש בכלים מגוונים לקידום שאיפות ומטרות חינוכיות.

 

כיצד מתנהל תהליך הייעוץ, הליווי והאימון לבעלי תפקידים בתחום החינוך?

כל המפגשים מתקיימים באופן דיסקרטי ומתוך עמדה מעצימה, השואפת לקדם את יכולת המנהיגים החינוכיים להוביל בעצמם תהליכים משמעותיים בתחום תפקידם.

מפגשי הייעוץ ממוקדים בבירור השאלות בגינן פנו לייעוץ וניתן להן מענה ממוקד.

הייעוץ יכול להינתן במפגש חד פעמי או במספר מפגשים בני שעה, והוא עשוי לעזור למנהיגים החינוכיים לקבל החלטה או דרך פעולה המתאימה לסוגיה שהעלו.

מפגשי הליווי מתקיימים מתוך עמדה תומכת, במהלכם מתבררות הסוגיות בהם המחנכים זקוקים לסיוע. כל מפגש ליווי אורך כשעה, והם נמשכים עד אשר הם חשים מסוגלים לנהל את תפקידם לשביעות רצונם.

מפגשי האימון האישי מתנהלים כמסגרת תומכת, מעצימה וממוקדת, בסידרה של 10 עד 20 מפגשים בני שעה. במהלך מפגשי האימון מתבהרים הצרכים, השאיפות, הכוחות והמשאבים של המתאמן כמו גם מקורות הקושי והלחץ, ונבנים צעדים להשגת רווחה נפשית ויכולת הובלה של תהליכים חינוכיים.

iris
iris
About us

 

באילו נושאים כדאי לפנות לייעוץ, ליווי ואימון אישי?

ייעוץ וליווי בעלי תפקידים בתחום החינוך יכולים לתמוך במנהיגים חינוכיים המתמודדים עם נושאים, כגון:

התמודדות עם תפקיד חדש, שאיפה להתקדמות בתוך המערכת החינוכית או מחוצה לה, כתיבת תכניות עבודה, הכנת פרזנטציות והעברת מסרים באופן אפקטיבי, יחסים עם ממונים, קולגות או עובדים, האצלת סמכויות והעצמת עובדים, פיתוח אקלים חינוכי מיטבי, פיתוח יוזמות חינוכיות, בניית ימי עיון, הרצאות וסדנאות למידה.

אימון אישי לבעלי תפקידים בתחום החינוך מתאים למנהיגים חינוכיים שמרגישים שמשהו בעבודתם  לא ממוקד או לא עובד כפי שהיו רוצים, והם זקוקים ל"מפת דרכים" וסיוע לצאת מ"לופ חשיבתי והתנהגותי" ולקדם מיצוי פוטנציאל התפתחותי מקצועי ותחושה  כללית טובה יותר.

 

איך בוחרים לאיזה סוג שירות לפנות: ייעוץ, ליווי או אימון אישי?

לעיתים הפונים יודעים בברור לאיזה סוג שירות הם זקוקים ואותו הם מקבלים, אבל לעיתים הם מוצפים מידי ופשוט זקוקים לעזרה. אין חובה  להחליט מראש, במהלך המפגשים מתבהר הצורך והמענה מוצע בהתאם.

 

היכן מתקיימים מפגשי הייעוץ, הליווי והאימון האישי?

ניתן לבחור באזור השרון או בתל אביב, המפגשים מתקיימים בקליניקה בתל מונד ובתל אביב.

במקרים מסוימים, במידת הצורך והאפשרות (באזור המרכז), קיימת אופציה גם למפגשים במקום העבודה של הפונים עצמם.

מאמרים ואגרות מידע

iris

יותר ויותר ילדים צעירים (בגיל 3-4) נקלטים במערכת החינוך הציבורית. מערכת זו שונה ממערכות חינוכיות קודמות והיא כוללת בין היתר: היעדר שנת צהריים, ארוחת צהריים בשעה מאוחרת יותר, ציפייה לעצמאות בהרגלי הניקיון וגישה פורמלית יותר הדורשת מהילדים מידה לא מבוטלת של ריכוז וקשב והפגנת התנהגות נאותה.

iris

אסיפת ההורים הראשונה היא שעה קצרה, אשר עשויה להיות לה השפעה רבה על מערכת היחסים של הגננת או המורה עם ההורים. זוהי הזדמנות פז עבורן לרכוש את אמון ההורים.

iris

מחקר משולב זה מתמקד בבחינת תרומתן של התנסויות עבר בשילוב תפקידים להתפתחותה של המסוגלות העצמית לשלב בין תפקידי עבודה ומשפחה בעתיד על פי

השאירו פרטים ונקבע פגישה!

*שדות חובה