אודות
אודות ד"ר איריס חזקיה ברד
קידום אנשים ופרויקטים חינוכיים
יועצת חינוכית, מדריכת הורים ומאמנת אישית בגישה פסיכולוגית. מנהלת פיתוח בכירה במרכז SEL.IL באוניברסיטת רייכמן, בעלת מעל 30 שנות ניסיון במערכות החינוך בארץ ובארה"ב ודוקטורט מטעם אוניברסיטת תל אביב.
לקוחותיי הינם הורים המבקשים הדרכה בסוגיות התפתחותיות של ילדיהם, ארגונים המעוניינים לקדם פרויקטים חינוכיים ואנשים המעוניינים בהתפתחות אישית.
תהליך הליווי הינו מעצים, כולל שימוש בכלים מגוונים מתחום הייעוץ, האימון וההדרכה, ומטרתו למצות את הפוטנציאל ההתפתחותי של לקוחותיי ולבסס את השפעתם כמצמיחים אחרים (ילדים, תלמידים, בני זוג ועובדים).
הגישות המנחות אותי בעבודתי עם ארגונים ועם אנשים פרטיים הן:
- הגישה ההומניסטית המבוססת על הידע של הלקוח ורואה את האדם כבעל יכולת צמיחה תמידית.
- הפסיכולוגיה החיובית הממוקדת בהעצמת החוזקות והכוחות של האדם.
השכלה והכשרה מקצועית:
- תואר שלישי (דוקטורט בנושא בעיות הסתגלות והתנהגות של ילדים), אוניברסיטת תל אביב
- תואר שני (M.A) בהצטיינות, בייעוץ חינוכי, אוניברסיטת תל אביב
- תואר ראשון (B.Ed) בחינוך יצירתי, סמינר הקיבוצים תל אביב
- הסמכה בהדרכת הורים לאנשי טיפול מטעם מכון אדלר
- הכשרה בגישת ההתנגדות הלא אלימה- ביה"ס להתנגדות לא אלימה פרופ' חיים עומר
- תעודת אימון אישי בגישה פסיכולוגית-אוניברסיטת תל אביב
- תעודת אימון אישי בסיסי-"גומא" המרכז הישראלי לאימון וגישור
- תעודת הנחיית קבוצות- מכללת גישות
- השתלמות בנושא: הנחיית קבוצות הורים בנושא הורות מיטבית-משרד החינוך
- השתלמות למטפלים בנושא טיפול זוגי בשיטת PAIRS – מכון קלייר רבין
- השתלמות "הוראה מתקנת חברתית"- הורות בקשב- מרכז הדרכה להורים ואנשי מקצוע
- סדנה לייעוץ בגישה ניראטיבית – מרכז קס"ם והמרכז הירושלמי לטיפול ניראטיב
מאמרים ואגרות מידע
יותר ויותר ילדים צעירים (בגיל 3-4) נקלטים במערכת החינוך הציבורית. מערכת זו שונה ממערכות חינוכיות קודמות והיא כוללת בין היתר: היעדר שנת צהריים, ארוחת צהריים בשעה מאוחרת יותר, ציפייה לעצמאות בהרגלי הניקיון וגישה פורמלית יותר הדורשת מהילדים מידה לא מבוטלת של ריכוז וקשב והפגנת התנהגות נאותה.
אסיפת ההורים הראשונה היא שעה קצרה, אשר עשויה להיות לה השפעה רבה על מערכת היחסים של הגננת או המורה עם ההורים. זוהי הזדמנות פז עבורן לרכוש את אמון ההורים.
מחקר משולב זה מתמקד בבחינת תרומתן של התנסויות עבר בשילוב תפקידים להתפתחותה של המסוגלות העצמית לשלב בין תפקידי עבודה ומשפחה בעתיד על פי